I. Základné ustanovenia
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je Oto Špilaj, IČO 43 077 862, so sídlom Čavoj 274, 972 29 Čavoj, zapísaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Prievidza, číslo živnostenského registra: 340-21480 ako predávajúci (ďalej len "predávajúci") a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len "kupujúci").
V zmysle zákona č. 128/2000 Z. z. o štátnej kontrole v znení platných noviel, všeobecným orgánom dozoru v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu je Slovenská obchodná inšpekcia. Orgán dozoru: Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Trenčíne,
Hurbanova 59
911 01 Trenčín
Tel: 032/6400 109, fax: 032/6400 108
E-mail: tn@soi.sk
Keď cez internetový obchod www.aliba.sk dochádza k predaju tovaru dištančným spôsobom, kde na jednej strane je spoločnosť Oto Špilaj, IČO 43 077 862, so sídlom Čavoj 274, 972 29 Čavoj, zapísaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Prievidza, číslo živnostenského registra: 340-21480 ako predávajúci (ďalej len "predávajúci") a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len "kupujúci"), tieto VOP sa primerane použijú aj v tomto prípade s výnimkou nasledovných ustanovení:
Predávajúcim sa pre účely týchto VOP rozumie Oto Špilaj, IČO 43 077 862, so sídlom Čavoj 274, 972 29 Čavoj, zapísaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Prievidza, číslo živnostenského registra: 340-2148.
Kupujúcim podľa týchto VOP je fyzická osoba v postavení spotrebiteľa alebo podnikajúca fyzická osoba alebo právnická osoba.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.
Podnikateľom sa rozumie:
Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre podnikateľov.
Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.
Kupujúci vytvorením objednávky potvrdzuje, že sa pred uzatvorením zmluvy zoznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí Oznámenie pred uzatvorením kúpnej zmluvy pre Kupujúceho spotrebiteľa obsiahnutá v čl. II VOP, Reklamačný poriadok, Podmienky ochrany osobných údajov a dokument "Spôsoby dopravy", a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente vytvorenia objednávky.
Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke Predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov Predávajúceho alebo ďalších zmluvných partnerov predávajúceho, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
Kópiu VOP dostane Kupujúci ako prílohu potvrdenia objednávky na zadanú emailovú adresu. Faktúru obsahujúcu základné údaje zmluvy, vrátane účtenky podľa zákona o evidencii tržieb a daňového dokladu, dostane Kupujúci formou odkazu na stiahnutie Faktúry v elektronickej podobe, s čím Kupujúci súhlasí. Odkazy na uvedené listiny sú Kupujúcemu zaslané na emailovú adresu, ktorú Kupujúci uvedie pri objednávke. V prípade záujmu o zaslanie faktúry v papierovej forme je možné využiť náš email: obchod@aliba.sk.
II. Oznámenie pred uzatvorením zmluvy pre Kupujúceho spotrebiteľa
Predávajúci Kupujúcemu spotrebiteľovi oznamuje, že
pričom toto odstúpenie musí zaslať na adresu predávajúceho, na e-mailovú adresu predávajúceho, oznámiť osobne v sídle predávajúceho, oznámiť prostredníctvom telefonátu, príp. registrovaný užívateľ môže využiť formulár pre odstúpenie od zmluvy
III. Kúpna zmluva
1. Uzavretie kúpnej zmluvy
K vytvoreniu objednávky dištančným spôsobom dôjde v okamihu, kedy Kupujúci vloží vybraný tovar, službu alebo elektronický obsah do košíka a odošle objednávku, predávajúceho. Do času, kým Kupujúci potvrdí záväzne objednávku, môže meniť jak požadované plnenie v košíku, tak aj spôsob dopravy a spôsob úhrady. Kupujúci je povinný skontrolovať všetky údaje, ktoré pri vytváraní objednávky uviedol/zvolil. Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením objednávky vytvorenej Kupujúcim zo strany predávajúceho, pričom za prípadné chyby prenosu dát predávajúci nenesie zodpovednosť. Uzavretie zmluvy predávajúci bezodkladne potvrdí Kupujúcemu informatívnym emailom na Kupujúcim zadaný email. Prílohou potvrdenia je aktuálne znenie VOP a Reklamačného poriadku predávajúceho. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov, ak tieto VOP neustanovujú inak.
Pokiaľ je s tovarom poskytovaný akýkoľvek darček, ktorý Kupujúci nevyužije, je Kupujúci povinný kontaktovať predávajúceho vopred a informovať ho, že o darček nemá záujem. V takomto prípade bude Kupujúcemu predaný tovar bez tohto darčeka. Pokiaľ sa tak nestane a Kupujúci prevezme tento darček, Kupujúci je v prípade odstúpenia od zmluvy povinný tento darček podľa čl. VIII VOP vrátiť.
Uzavretá zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z týchto VOP, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný.
2. Dodanie predmetu kúpy
Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že Kupujúcemu odovzdá tovar, a Kupujúci sa zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí predávajúcemu.
Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.
Predávajúci Kupujúcemu odovzdá tovar, i doklady, ktoré sa k tovaru vzťahujú, a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastníckeho práva k tovaru v súlade so zmluvou.
Predávajúci splní povinnosť odovzdať tovar Kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s tovarom v mieste plnenia a včas mu to oznámi.
Ak má predávajúci tovar odoslať, odovzdá tovar kupujúcemu podnikateľovi odovzdaním prvému dopravcovi k preprave pre kupujúceho a umožní kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi, predávajúci odovzdá kupujúcemu – spotrebiteľovi v momente keď mu tovar odovzdá dopravca.
Predávajúci odovzdá kupujúcemu tovar v dojednanom množstve, akosti a prevedení. Ak nie je dojednané, ako ma byť tovar zabalený, predávajúci tovar zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie tovaru a jeho ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci tovar na prepravu.
S ohľadom na minimalizáciu vzniku škôd a zaisteniu bezproblémového zásobovania si predávajúci vyhradzuje právo odoslať tovar kupujúcemu, ktorý si v rámci jednej objednávky a/alebo jedného dňa objednal tovar za celkovou hodnotu presahujúcu 1000,- Euro, až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny. Akonáhle kupujúci uhradí celkovú kúpnu cenu zakúpeného tovaru, predávajúci urobí expedíciu v súlade s požiadavkami kupujúceho stanovenými v objednávke.
3. Zodpovednosť predávajúceho
Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že v dobe, kedy Kupujúci vec prevzal,
4. Podstatné porušenie zmluvy
Ak sa vada vyskytne v uvedenej lehote a ak je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo:
Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak žiadal Kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo ak oznámi Kupujúcemu, že vady neodstráni, môže Kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť.
Ak si Kupujúci nezvolí svoje právo včas, má práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy - viď nižšie. Kupujúci-spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nenapraví v primeranom čase, alebo že by zaistenie nápravy spotrebiteľovi pôsobilo značné ťažkosti.
5. Nepodstatné porušenie zmluvy
Ak je chybné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má Kupujúci právo na odstránenie chyby, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Pokiaľ Kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Iné vady môže predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním novej veci. Ak predávajúci neodstráni vadu veci včas alebo vadu veci odmietne odstrániť, môže Kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho.
6. Porušenie zmluvy všeobecne
Právo na dodanie novej veci, alebo výmenu súčasti má Kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave (tretia reklamácie rovnakej vady) alebo pre väčší počet vád (aspoň 3 vady súčasne). V takom prípade má Kupujúci - spotrebiteľ aj právo od zmluvy odstúpiť. Pri dodaní novej veci vráti Kupujúci predávajúcemu na jeho náklady vec pôvodne dodanú (vrátane všetkého dodaného príslušenstva). Ak Kupujúci neoznámil vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a náležitej starostlivosť zistiť, súd mu právo z chybného plnenia neprizná. Ak sa jedná o skrytú vadu, platí to isté, ak nebola vada oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ju Kupujúci mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci.
7. Záruka za akosť
Zárukou za akosť sa predávajúci zaväzuje, že vec bude po určitú dobu spôsobilá na obvyklé použitie alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti veci na obale alebo v reklame. Záruka môže byť poskytnutá aj na jednotlivú súčasť veci. Záručná doba plynie od odovzdania veci Kupujúcemu; ak bola vec podľa zmluvy odoslaná, plynie od dodania veci do miesta určenia.
8. Následný predaj zakúpenej veci
Ak Kupujúci vec zakúpenú od predávajúceho predá, daruje alebo inak prevedie do vlastníctva inej osoby, tak považuje predávajúci tohto Kupujúceho stále za vlastníka danej veci a za osobu, ktorej patria práva z vadného plnenia.
IV. Bezpečnosť a ochrana informácií
Vo veci ochrany a spracovanie osobných údajov kupujúceho zo strany predávajúceho sa použijú podmienky ochrany osobných údajov.
V. Prevádzková doba
Objednávky cez internet:
Otváracia doba:
Čavoj 274 - Po - Ne: 15:00 - 18:00
V prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci predávajúci nenesie zodpovednosť za nedodržanie prevádzkovej doby e-shopu.
VI. Ceny
Všetky ceny sú zmluvné. V on-line e-shope sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, ktoré musí spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravné a pod., ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíku a ich výška sa odvíja od voľby Kupujúceho.
Ceny uvedené pri jednotlivých produktoch sú konečné, ktoré musí Kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť, to sa však netýka prípadných poplatkov za dopravné, dobierku a nákladov na komunikačné prostriedky na diaľku, ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíka a ich výška sa odvíja od voľby Kupujúceho.
Pôvodná cena (na webe je spravidla zobrazená v rámci informovania o zľave ako preškrtnutá) znamená najnižšiu cenu za posledných 30 dní pred zľavnením, za ktorú predmetný tovar (ďalej len „Tovar“) predávajúci ponúkal na svojom e-shope. Do výpočtu pôvodnej ceny sa nezohľadňujú individuálne cenové zvýhodnenia daného Tovaru. Takto vypočítaná pôvodná cena zostáva v platnosti aj v prípade, kedy je Tovar zľavnený postupne niekoľkokrát v kratšom časovom horizonte, maximálne však po dobu 90 dní.
Predávajúci si vyhradzuje právo vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo k zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a podobne, alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu. O takomto postupe bude Kupujúci informovaný.
VII. Objednávanie
Objednávať je možné nasledujúcimi spôsobmi:
Predávajúci odporúča Kupujúcemu vykonať objednávky cez e-shop prostredníctvom registrovaného profilu Kupujúceho. V prípade verejného prístupu k internetu ďalej odporúča Kupujúcemu odhlásiť sa zo svojho profilu po vykonaní objednávky.
Kupujúci bude o predpokladanom čase doručenia objednaného tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu. Dĺžka doručovania objednaného tovaru a cena dopravy je závislá na spôsobe dopravy, ktorú si Kupujúci zvolí v druhom kroku objednávky v rámci svojho košíka. Kupujúci berie na vedomie, že predpokladaný čas doručenia sa môže zmeniť v závislosti na logistických možnostiach predávajúceho a /alebo jeho dopravcov, o čom bude predávajúci Kupujúceho bezodkladne informovať.
VIII. Odstúpenie od zmluvy
1. Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní. Lehota podľa prvej vety plynie odo dňa uzavretia zmluvy, ak ide o:
Predávajúci umožňuje spotrebiteľovi odstúpiť prostredníctvom vyplneného a odoslaného vzorového formulára pre odstúpenie od zmluvy na internetových stránkach tu, a to spotrebiteľovi tak, že predávajúci potvrdí bez zbytočného odkladu v textovej podobe jeho prijatie.
Odstúpenie a tovar zasielajte na adresu:
OtoŠpilaj
Čavoj 274, 972 29 Čavoj
Uvedená adresa sa aplikuje aj v prípade nákupu dištančným spôsobom k zabezpečeniu procesu uplatnenia práva spotrebiteľov na odstúpenie od kúpnej zmluvy ako aj k jednoduchému prístupu k reklamačnému procesu spotrebiteľov (príjem a výdaj tovaru za účelom vybavenia reklamácie).
Tovar by mal kupujúci spotrebiteľ vrátiť najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal.
Ak sa rozhodne Kupujúci pre odstúpenie v uvedenej lehote, odporúčame pre urýchlenie vybavenia odstúpenia tovar doručiť na adresu predávajúceho spolu s priloženým sprievodným listom s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je podmienkou), s číslom nákupného dokladu a uvedeným číslom bankového účtu.
Kupujúci spotrebiteľ zodpovedá predávajúcemu len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti.
Ak odstúpi Kupujúci spotrebiteľ od zmluvy, predávajúci mu vráti bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky, ktoré od neho na základe zmluvy prijala, rovnakým spôsobom.
Ak odstúpi Kupujúci spotrebiteľ od zmluvy, predávajúci však nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než mu Kupujúci spotrebiteľ tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal. Kupujúci spotrebiteľ je povinný vrátiť predávajúcemu tovar bez zbytočného odkladu po odstúpení od zmluvy, najneskôr však do 14 dní.
Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
2. Odstúpenie od zmluvy podnikateľom a v ostatných prípadoch
Kupujúcemu podnikateľovi môže byť zo strany predávajúceho umožnené od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní odstúpiť.
Ak bude umožnené Kupujúcemu podnikateľovi odstúpenie od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní a vrátenie tovaru nebude v originálnom obale vrátane všetkých jeho častí a príslušenstva, tak Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci si vyhradzuje právo takéhoto vrátenia spoplatniť, a to takou čiastkou, ktorá predávajúcemu vykompenzuje náklady, ktoré sú nevyhnutne vynaložiť pre znovuuvedenie tovaru do predaja.
Náhrada za zníženie hodnoty tovaru či náhrada nákladov na znovuuvedenie tovaru do predaja bude započítaná na vrátenú kúpnu cenu Kupujúcemu podnikateľovi. Kupujúci podnikateľ nemôže odstúpiť od zmluvy z dôvodu výskytu vady, ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju obdržal. To neplatí,
IX. Platobné podmienky
Predávajúci akceptuje tieto platobné metódy: Všetky ponúkané platobné metódy, ich aktuálne podmienky a ceny nájdete TU:
Tovar zostáva do úplného zaplatenia kúpnej ceny vo vlastníctve predávajúceho, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim. Predávajúci si vyhradzuje právo ponúknuť Kupujúcemu len vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia.
Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť po odoslaní objednávky.
Vrátenie peňazí
V prípade, že Kupujúci odstúpi od uzavretej zmluvy s predávajúcim alebo ak budú Kupujúcemu vrátené peňažné prostriedky z iného dôvodu, predávajúci vráti Kupujúcemu peňažné prostriedky, ktoré od neho prijal na základe zmluvy rovnakým spôsobom. Kupujúci je zodpovedný za správnosť údajov pre vrátenie peňažných prostriedkov, ktoré poskytne predávajúcemu.
X. Dodacie podmienky
1. Spôsoby dodania
Predávajúci zaisťuje či sprostredkováva rôzne spôsoby dodania/dopravy podľa aktuálnej dostupnosti jednotlivých služieb a s ohľadom na kapacitu a príjazdovej možnosti. V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru. Všetky ponúknuté spôsoby dopravy, ich aktuálne podmienky a ceny nájdete TU.
XI. Záručné podmienky
Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži nákupný doklad (podrobnosti viď v Reklamačnom poriadku).
XII. Záverečné ustanovenia
Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy, budú riešené výhradne podľa práva Slovenskej republiky a budú riešené príslušnými súdmi Slovenskej republiky..
Prípadné spory medzi predávajúcim a Kupujúcim je možné riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade kupujúci - spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia alebo spor riešiť prostredníctvom k tomu určenej ODR platformy. Predávajúci odporúča Kupujúcemu najskôr využiť kontakt na predávajúceho pre vyriešenie vzniknutej situácie skôr ako bude pristúpené k mimosúdnemu riešeniu sporu.
Kontaktnou e-mailovou adresou predávajúceho je obchod@aliba.sk. Zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky vrátane jej súčastí sú platné a účinné od 01.07.2022 a rušia predchádzajúce znenie VOP vrátane jej súčastí, pričom sú k dispozícii v sídle predávajúceho alebo elektronicky na www.aliba.sk. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia.